Onze visie
Wij zien kinderen als individuen met eigen wensen en mogelijkheden. Wij willen de kinderen de ruimte geven om zichzelf te ontwikkelen en om de wereld om zich heen te ontdekken. We volgen hen daarbij en spelen in op hun interesses en behoeftes. We gebruiken de ideeën en wensen van kinderen bij het aanbieden van activiteiten die passen bij de belevingswereld van de kinderen.
Wij werken met een gevarieerd op de verschillende leeftijden afgestemd activiteitenprogramma’s, gebaseerd op voor de kinderen aansprekende thema’s.
Wij bieden dagelijks activiteiten aan voor binnen of buiten. Dit zijn creatieve activiteiten, sport en spel, koken/bakken, activiteiten in de natuur of bijvoorbeeld met techniek.
We bieden een goede balans tussen georganiseerde activiteiten en vrije spelmomenten en tussen rustige activiteiten en meer fysieke activiteiten.
De vier pedagogische opvoedingsdoelen:
1. Een gevoel van emotionele veiligheid bieden (ervoor zorgen dat ze zich prettig voelen, het naar hun zin hebben).
2. De gelegenheid geven om de persoonlijke competenties te ontwikkelen (ontwikkelen van zelfstandigheid, zelfredzaamheid, zelfvertrouwen, creativiteit).
3. De gelegenheid geven om de sociale competenties te ontwikkelen (oefenen van sociale kennis en vaardigheden, zoals communicatie, samenwerken, andere helpen en omgaan met conflicten).
4. De gelegenheid geven om zich waarden en normen eigen te maken (de cultuur van de samenleving).
De vier pedagogische doelen zijn terug te vinden in ons pedagogisch beleidsplan. Dit beleidsplan kun je hier vinden onder het tabje ‘voor ouders’ – ‘documenten’.